NASA’nın 38 yaşındaki ölü uydusu, olaysız bir halde Dünya’ya döndü. Amerika Müdafa Bakanlığı, Dünya Işınım Bütçe Uydusunun (ERBS) 8 Ocak’ta, Şark saatiyle 23:04’te Alaska kıyılarında atmosfere giriş yaptığını doğruladı. Associated Press’e bakılırsa, rastgele bir hasar ya da yaralanma raporu yok. NASA, evvelinden yapmış olduğu açıklamada birinin yaralanma ihtimalinin 9.400’de 1 olasılık bulunduğunu açıklamıştı. Her ne ölçüde bütün parçaların yandığı varsayılsa da, yetkililerin çeşitli parçaların hayatta kalma olasılığının bulunduğunu söylemesi dikkate kıymet bir gelişme.
ERBS’nin uzaydaki 38 senelik macerasında pek oldukca öykü sığdı. 1984’te feza Mekiği Challenger’la uzaya gitti ve hanım astronot Sally Ride onu robotik bir kol kullanarak yörüngeye yerleştirdi. Mürettebat arkadaşı Kathryn Sullivan, bu vazife esnasında Amerikalı bir bayan tarafınca ilk feza yürüyüşünü gerçekleştirmiş oldu.
Uydunun yalnızca iki sene süresince ozon verilerini toplaması bekleniyordu, sadece 2005’te emekliye ayrılana kadar bu vazifesi yerine getirdi. Otomobil aynı zamanda, bilim adamlarının Dünya’nın güneş enerjisini nasıl emdiğini ve yaydığını anlamalarına da muavin oldu.
NASA’nın Twitter üstünde yayınladığı tweet şu biçimde: “Güncelleme: @NASA’nın kullanımdan kaldırılan Dünya Işınım Bütçe Uydusu, saat 23:04’te Bering Denizi üstünden Dünya atmosferine tekrardan girdi.”
Update: @NASA’s retired Earth Radiation Budget Satellite reentered Earth’s atmosphere over the Bering Sea at 11:04 p.m. EST on Sunday, Jan. 8, the @DeptofDefense confirmed. https://t.co/j4MYQYwT7Z
— NASA Earth (@NASAEarth) January 9, 2023
