İkinci çeyrekte ortalama 1 milyon üye kaybı açıklayan Netflix’in dünya genelinde toplamda 220,67 milyon abonesi bulunmakta. Üye kaybedilmesine karşılık şirket maddi açıdan %8’lik bir gelişme kat ederek 1,44 milyar net gelmektedir deklare etti. Üye kayıplarını bölgelere gore incelediğimizde platform en çok şimal ABD bölgesinde üye kaybı yaşadı. Bu bölgede 1,3 milyon üye kaybı yaşayan Netflix’in toplam üye sayısı 73,3 milyona geriledi. Latin ABD’da 1000 üye kazanan platformun en kuvvetli gelişmesi 1,08 milyon üye kazanılmış olduğu Asya-Pasifik bölgesinde gözlendi.
İlk çeyrekteki üye kaybının arkasından Netflix, işten çıkarma ve Microsoft ortaklığında reklam destekli abonelik seçeneği yollarına gitti. Reklam destekli aboneliği 2023’ün başlarında yayınlamayı planlayan platform bu modeli öncelikli olarak reklam harcamalarının yüksek olduğu pazarlarda deneyecek. Platform aynı zamanda gizyazı paylaşımından para ele geçirmek için yeni bir model geliştirdi. Bu modele gore birincil hesap sahipleri belirli bir ücret karşılığında ev halkı dışındaki üyeleri de hesaba ortak edebilecek. Bu modelin ilk uygulaması ağustos ayında $2,99 fiyatıyla Arjantin, Dominik Cumhuriyeti, El Salvador, Guatemala ve Honduras’ta gerçekleşecek.
Variety’in haberine gore Netflix’in kurucu ortağı ve CEO’su Reed Hastings yapmış olduğu açıklamada lineer televizyonun beş ila on sene içinde öleceğini düşündüğünü söylemiş oldu. Hasings aynı zamanda 2021/2022 sezonunda yalnızca Netflix’in (1.334 milyar) en büyük iki lineer ağ olan CBS (753 milyon) ve NBC’nin (597 milyon) toplamı kadar izlendiğinin altını çizdi. Nielsen Amerika’ye gore ise Netflix haziran ayında pazar payını %7,7’ye yükselterek bütün vakitler rekorunu yeniledi. Üçüncü çeyrekte bir milyon üye kazanmayı hedefleyen platform Avustralya 3D stüdyosu Animal Logic’i satın aldığını duyurusunu gerçekleştirdi. Gelecek hafta büyük bütçeli filmi The Gray Man’i yayınlayacak olan platform 2022 senesinde içeriklerine 17 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor.
Kaynak: Hollywood Reporter, Ozap
