iOS 17 3D Touch’ı iPhone’a geri getiriyor: Özleyenler için nasıl etkinleştirebileceğinizi anlatıyoruz

· Yazar: Hüseyin caliskan

iOS 17 3D Touch’ı iPhone’a geri getiriyor: Özleyenler için nasıl etkinleştirebileceğinizi anlatıyoruz

iOS 17 beta sürümlerini inceleyen @AppleIntro adlı Twitter kullanıcısının paylaştığına gore; Haptic Touch’ta, ayarlar paneli altında kullanıcılar bu işlevin Dokunma Süresini “Süratli”, “Varsayılan” ve “Yavaş” olarak belirlenebiliyor. Varsayılan ayar düzgüsel dokunsal art bildirim sağlarken, yavaş seçeneği birazcık süre alıyor ve süratli seçeneği 3D Touch işlevi şeklinde hissettiriyor.

Binaen aleyh, bir fotoğrafa, bağlantıya ya da yazışma bilgisine basılı tuttuğunuzda, bu verilerin ön izlemesi daha süratli biçimde açılıyor.

3D Touch iPhone 6S ile tanıtıldı ve iOS 14 çalıştıran iPhone XS modellerine kadar kullanılabiliyordu. firma, iPhone 11 serisiyle beraber bu vasıf için kullanılan donanımı kaldırdı ve bütün iPhone’lara yazılım güncellemesi getirerek sessiz bir şekilde dönem dışı bıraktı.

Fazlaca kullanışlı olmasına karşın, her Apple kullanıcısı bundan nasıl yararlanacağını bilmiyordu, şu sebeple monitöre basılı tutma ya da bir tek dokunma haricinde bir dokunuş gerektiriyordu. O vakitler bu işlevi anlamanın en iyi yolu, Apple’ın bundan böyle nesneye değil görüntüye dokunarak ve basarak etkinleştirdiği bir Diri Fotoğrafı tekrardan canlandırmaktı. Ters takdirde sistem bunu nesneyi PNG’ye dönüştürmek için bir devinim olarak algılıyor.

Eğer 3D Touch’ı özlediyseniz ve iOS 17 beta sürümünü çalıştırıyorsanız, aşağıdaki adımları seyredebilirsiniz.

  • Ayarlar altında Erişilebilirlik kısmına girin.
  • Dokunma sekmesinden Haptic touch’ın üstüne dokunun
  • Ve nihayet olarak Dokunma Süresini seçin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

The maximum upload file size: 256 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here