Doğada Yaşamanın İnsanlar Üzerinde Etkileri!

· Yazar: Hüseyin caliskan

Doğada Yaşamanın İnsanlar Üzerinde Etkileri!

Bilhassa stresli dönemlerde alıp başını terk etmek, şehrin karmaşasından uzaklaşmak istersin. Bu kimi zaman yalnızca değişik bir şehre terk etmek içindir. Gittiğin yerin iyi veya fena olmasının bir önemi yoktur aslına bakarsak, uzaklaşmanın iyi geleceğini düşünürsün… Bulunduğun ortamdan uzaklaşmak bile kendini iyi hissetmen için yeterliyken, bunu bir de doğada yaşamaya başlayarak yaptığında neler olacağını düşlemek {hiç de} güç değildir. Sadece oldukça azca sayıda insan halihazırda tabiat ile dahil içe yaşama olanağına haiz. Ikimiz de buradan hareketle o doğayı hatırlatmak için onun pozitif yönde etkilerini ortaya koyalım istedik.

1. Tabiat mutluluk verir ve yaşamı anlamlandırmamızda kolaylık sağlar!

YAŞAM - Doğada Yaşamak

Bugüne dek tabiatın insan psikolojisine tesiri üstüne meydana getirilen araştırmaların ortak neticesidir: Tabiat ile ne kadar dahil içe olursak o denli bahtiyar oluruz.

2. tabiatta yaşayan insanoğlu, şehirde yaşayan kişilere kıyasla daha azca strese maruz kalır!

YAŞAM - Doğada Yaşamak (6)

Japonya’da 280 katılımcı ile meydana getirilen bir araştırmada, iştirakçilerin yarısı ormana yarısı da kent merkezine gönderildi. Ertesi gün şehirdekiler ve ormandakiler yer değiştirdi. Araştırma neticesinde bilim adamları, ormanda yaşayanların şehirde yaşayanlara kıyasla daha düşük kan basıncına haiz olduklarını ve daha azca strese maruz kaldıklarını ortaya koydu.

3. Tabiat en organik antideprasandır.

YAŞAM - Doğada Yaşamak (2)

Bir öğretmen vazifesi gören tabiat, kendimizi bunalmış ve cesaretimiz kırılmış hissettiğimizde bizlere bahtiyar olmayı öğretir.

4. tabiatta yürüyüş oluşturmak bağışıklık sistemimizi ve kaslarımızı kuvvetlendirir.

YAŞAM - Doğada Yaşamak (5)

Tabiat yalnızca ruhumuzu değil, bedenimizi de kuvvetlendirir. Bitkilerden yayılan kimyasalların kitlelerin vücudun koruma sistemini sağlamlaştırdığı kanıtlanmış bir bilgidir.

5. tabiatta süre geçirmek yaratıcılığımızı artırır.

YAŞAM - Doğada Yaşamak (4)

Sıkılmanın yaratıcılığı artırdığına dair birden çok bilimsel delil bulunur sadece her sıkıldığımızda çağıl yaşamın en fena alışkanlıklarından kabul edilen telefona sarıldığımızda netice değişmiş olur. Sıkıldığımızda doğada süre geçirmek ise yaratıcılığımızı artırır.

6. Doğayla dahil içe hayatı idame ettirmek acılara dayanma gücümüzü artırıyor.

YAŞAM - Doğada Yaşamak (3)

Vücudumuz genetik açıdan tabiat ile dahil içe hayatı idame ettirmek için kurgulanmıştır. Doğayla dahil içe hayatı idame ettirmek stresten ve üzüntüden ırak durmamıza destek verir.

Kaynak: Elite Daily

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

The maximum upload file size: 256 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here