Apple’ın sevilen hizmetleri Apple Music ve Apple TV, Apple Devices ile beraber bugün Windows için çıkış yapmış oldu. Üç uygulamanın da önizleme versiyonu olduğu görülürken birinde Apple’ın büyük ilgi ile beklenen AR/VR setine göndermelerin yer alması dikkat çekti.
Microsoft, 2022 yılının sonlarında popüler müzik platformu Apple Music ve medya hizmeti Apple TV’nin Windows 11’e geleceğini açıklamıştı. gün itibariyle ise uzun süredir beklenen gerçekleşti ve iki uygulama da sessiz sedasız kullanım alanına sunuldu. Bunlara ilave olarak, Apple Devices’ın Windows versiyonu da benzer biçimde bugün çıkış yapmış oldu.
Bu gelişmenin Windows kullanıcıları için sevindirici bulunduğunu söylememiz mümkündür. Bundan dolayı bundan böyle hem iTunes’a aynı zamanda Apple Music ve vatanımızda bulunmayan Apple TV+’ın web sürümünü kullanmak zorunda kalmayacaklar.
Apple Music ve Apple TV, önizleme versiyonlarıyla Microsoft Store’a eklendi

Apple Music ve Apple TV’nin önizleme versiyonlarıyla Microsoft Store’a eklendiğini belirtmeden geçmememiz gerekmektedir. Bu, uygulamaların hemen hemen erken aşamalarında bulunduğunu; kısaca normalde olan çeşitli özelliklerin noksan Windows 11 uygulamalarında noksan olduğu anlamına geliyor.

örnek olarak her iki uygulamanın önizleme versiyonlarında Dolby Atmos yok. Buna ilave olarak şarkı sözlerini gösteren özelliğin Apple Music’te, HDR10+ desteği ve Dolby Vision’ın da Apple TV’de yer almadığı görülebiliyor. Beta sürümleri olduğundan dolayı tam versiyonlarının kısa sürede kullanım alanına sunulacağını söylememiz mümkündür.
Apple Devices’ın Windows uygulamasında Apple’ın artırılmış/sanal gerçeklik gözlüğüne göndermelerin yer almış olduğu görüldü
İki uygulama haricinde, Windows’ta ani fazlaca Apple aletinin yönetilmesini elde eden Apple Devices’ın önizleme versiyonu da işletim sistemi için çıkış yapmış oldu. Sadece bu uygulamada dikkat çeken bir kısım vardı. MacRumors’ın aktardığına bakılırsa bir Twitter kullanıcısı, uygulamada Apple’ın bu sene tanıtmasını beklediğimiz AR/VR seti ilişkili de göndermelere rastladı.
Apple Devices’ı inceleyen “aaronp613” adlı kullanıcı, uygulamada “realityOS” ve “xrOS” isimlerine rastladı. Her iki ad de teknoloji devinin artırılmış/sanal gerçeklik gözlüğü hakkında şimdiye kadar çıkan söylentilerde geçmişti. Geçtiğimiz aya kadar sistemin “realityOS” olarak adlandırılacağı düşünülüyordu. Sadece Aralık ayında çıkan bilgiler, Apple’ın karar değiştirerek “xrOS” adını kullanacağını gösterdi. Buradaki “xr”, hem artırılmış aynı zamanda sanal gerçekliğe vurgu meydana getiren genişletilmiş gerçeklik anlamına geliyor.
İLGİLİ HABER
Apple’ın Karma Gerçeklik Gözlüğü İşletim Sisteminin Adı Değişti: “realityOS” İptal Oldu
